Visie op sales / Vertrouwensformule

 
 
 

Geloofwaardigheid:

  • Woorden: ‘wat hij zegt over… kan ik vertrouwen’.
  • Expertise: op inhoud.
  • Grotendeels rationeel.

Betrouwbaarheid:

  • Daden: ‘ik kan ervan uitgaan dat hij….’.
  • Grotendeels rationeel.
  • Het verbindt woorden en daden, bedoelingen en acties.

Kwetsbaarheid:

  • Emoties: ‘ik voel me op mijn gemak als ik over ….praat’.
  • Kwetsbaarheid is nodig om op emotioneel niveau verbinding te maken met de klant.
  • Kwetsbaarheid vergt risico; ik laat wat van mezelf zien, de ander kan dit beantwoorden (intimiteit groeit) of niet (geeft zijn intimiteitsgrens aan).

Egocentriciteit

  • Motieven: ik kan ervan uitgaan dat hij zich bekommert om….’.
  • In hoeverre ben ik bezig met mijn agenda versus zijn agenda?
  • Het betreft alles waardoor we op onszelf zijn gefocust i.p.v. op de klant.